Köpvillkor

Betalning

Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshopen den dag beställning görs. Du kan betala med Swish. Varorna skickas till dig när betalningen har registrerats. 

Hämta i salongen 

Du kan hämta i salongen på Sörmlandsgatan 3 i Åstorp. Tider enligt överenskommelse. Gör gärna din beställningen via vår webshop även om du vill hämta varorna i salongen så vi kan packa och se till så allt du vill ha finns hemma. Har du inte hämtat dina varor inom 7 dagar annulleras din order.

Leveranstid

Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar om inget annat har angetts. Gäller dock med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vi meddelar i så fall detta så snart som möjligt.

Beställningsvara

Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order. Observera att det ej är en öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror!

Leveranssätt

Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Vi använder oss av Posten. Kolla alltid att paketet är oskadat innan du lämnar utlämningsstället.

Fraktkostnad

Fraktkostnad från 24 kr inom Sverige.

Öppet köp / Retur

Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Skicka ett mail till oss med ordernr och vilken vara det gäller. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sätts pengarna in på ditt konto inom 30 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör) samt rabatterade produkter.

Byte av vara - Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan. Sen debiterar vi dig den nya frakten från oss till dig.

Fraktbolag - Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket men det är viktigt att det blir mailaviserat.

För adressuppgifter kontakta oss på: hudochskonhet@outlook.com

Ej uthämtande varor

Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till Hud & Skönhet debiterar vi returfrakt för. Vi debiterar 150kr för att täcka returfrakt och den administrativa avgiften vi får betala till fraktbolaget för att de ska märka om paketet. För ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 1000kr (inkl frakt) För beställningar som överstiger totalt 1000kr debiteras 300 kr för att täcka våra kostnader. Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats. Om paketet gått i retur pga felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat bli aviserat gäller samma villkor som ovan.

Reklamation

Kontrollera alltid paket medan du är kvar på uthämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningsstället. Personalen där anmäler att paketet är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via mejl hudochskonhet@outlook.com OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.

Lagring av personuppgifter

Genom att godkänna dessa allmänna ordervillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till Hud & Skönhet. Hud & Skönhet  är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp i syfte att fullgöra vårt åtagande gentemot dig som kund. Uppgifterna kan också komma att användas i marknadsföringssyfte. Du har som kund rätt att motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringssyfte. Anmälan om sådan reklamspärr görs via mail .